zdjęcie: czwórka studentów siedzących w holu na Wydziale Filologicznym w Sosnowcu. Pierwsza z nich czyta jakąś gazetę, kolejna dwójka - dziewczyna i chłopak - patrzą w monitor laptopa, a ostatnia w ekran smartfona

Sukces pracowników Wydziału. Projekt pt. „Między interakcją a innowacją – kreowanie przestrzeni komunikacyjnej w świecie cyfrowym” dofinansowany

Lingwistki  z Wydziały Filologicznego wraz z naukowcami z Cypru, Malty i Litwy (European University Cyprus, University of Malta, Kazimiero SimonaViciaus Universitetas) będę pracować nad wzmocnieniem kompetencji cyfrowych studentów zorientowanych humanistycznie oraz kompetencji komunikacyjnych studentów kierunków ścisłych. Projekt złożony w ramach programu Erasmus+ (Akcja 2, Partnerstwa strategiczne na rzecz szkolnictwa wyższego) uzyskał pozytywną ocenę ekspertów i otrzymał dofinansowanie w wysokości 180 000 euro. Jego realizacja rozpocznie się 1 października 2019 roku i potrwa do 31 grudnia 2021 roku. Nad wnioskiem grantowym pracował zespół w składzie: dr Beata Duda, dr Marta Margiel, dr Barbara Mitrenga, dr hab. prof. UŚ Magdalena Pastuch, dr Katarzyna Sujkowska-Sobisz, dr Kinga Wąsińska, dr hab. Katarzyna Węsierska oraz dr Wioletta Wilczek. Niemal wszystkie badaczki są członkiniami zespołu lingwistyki cyfrowej (http://www.ijp.us.edu.pl/?page_id=5362&lang=pl), który od dwóch lata prowadzi badania na Wydziale Filologicznym. W ramach projektu powstaną podręczniki cyfrowe adresowane zarówno do studentów, jak pracowników akademickich, prezentujące jak efektywnie i bezpiecznie komunikować się w świecie WEB 2.0, a także edukacyjna gra strategiczna oparta na koncepcji mapowania wiedzy i idei grywalizacji.

Projekt koordynować będą dr Marta Margiel i dr Katarzyna Sujkowska-Sobisz. Wyniki konkursu dostępne są na stronie: https://erasmusplus.org.pl/wp-content/uploads/2018/12/komunikat_wyniki_konkursu_HE_KA2_2019.pdf?fbclid=IwAR3QmRzmaVceR95C2ZA1IUCnGojahWJLgQUQxNxpanwpaJ5ihMn_quw1tUo.

 logo Erasmus+

 

Accessibility