W świecie nowych mediów narastający szum komunikacyjny sprawia, że coraz trudniej pozyskać i zatrzymać uwagę odbiorcy. Przesyt towarów i usług oraz niebywała konkurencyjność wymuszają na specjalistach z branży marketingowej nieustanny rozwój i poszukiwanie nowych możliwości dotarcia do konsumenta. Kultura konsumpcji, która niegdyś dla producenta stanowiła szansę, dziś – w erze post- – jest także wyzwaniem. Marketingowcy prześcigają się w pomysłach, kreując nowe trendy w komunikacji promocyjnej stawiające na emocje, wiarygodność czy lojalność, by następnie podważać ich działanie. Co więcej – bezlitosny świat nowych mediów stale przypomina, że na dobre imię pracujemy całe życie, na złe – jeden dzień. Jaką zatem strategię komunikacji z otoczeniem obrać, aby sprostać wymaganiom współczesności?
II edycja ogólnopolskiej konferencji naukowej „Wyróżniaj się lub zgiń”, która odbywać się będzie 12 i 13 kwietnia 2018 roku w Centrum Informacji Naukowej i Bibliotece Akademickiej w Katowicach, ma skłonić do zastanowienia się nad problematyką tworzenia wizerunku firmy oraz marki, nad znaczeniem komunikacji przedsiębiorstwa z klientem, a także nad zagadnieniem kreowania produktu. Celem spotkania jest stworzenie możliwie najlepszych warunków do inspirującej wymiany wiedzy i doświadczeń zarówno pracowników naukowych, jak i specjalistów z szeroko rozumianej branży promocyjnej. Wśród poruszanych kwestii znajdą się następujące zagadnienia:
- kreowanie wizerunku marki i zarządzanie marką,
- komunikacja marka-klient,
- językowe aspekty promocji,
- zarządzanie produktem i kreowanie produktu,
- budowanie strategii marketingowej,
- estetyka w marketingu,
- działania public relations i ich językowe przejawy w przestrzeni medialnej,
- zarządzanie sytuacją kryzysową,
- budowanie wizerunku przedsiębiorstwa i pracodawcy.
Organizatorem konferencji jest Koło Naukowe „Komunikator” działające przy Instytucie Języka Polskiego im. Ireny Bajerowej Uniwersytetu Śląskiego, zrzeszające studentów kierunku komunikacja promocyjna i kryzysowa.
Program konferencji (doc, 20,7 kB)